Na de bevalling heeft je lichaam rust en tijd nodig om te herstellen. Bevallen is een natuurlijk fenomeen, maar je hebt een flinke klus geklaard. Het is daarom belangrijk om je lichaam in elk geval de eerste 4 tot 6 weken de tijd te geven om weer te herstellen. Daarna wil je waarschijnlijk weer zo snel mogelijk fit zijn en je oude lichaam terugkrijgen. Met MamaFit train je onder specifieke begeleiding op een verantwoorde manier om weer fit na de bevalling te worden.  

Je lichaam na de bevalling

Bevallen is fysiek een zware belasting. De eerste paar dagen is het belangrijk om goed uit te rusten en naar je lichaam te luisteren. Samen met je baby onder de middag even slapen is heel normaal voor een kraamvrouw.  Wanneer je jouw lichaam te snel belast kun je later bijvoorbeeld bekken of bekkenbodemklachten ontwikkelen. Als de bevalling soepel is verlopen kun je na 4 – 6 weken weer voorzichtig beginnen met begeleid sporten. Wanneer je complicaties hebt gehad tijdens de bevalling of een keizersnede is de herstelperiode wat langer. Elk lichaam en iedere bevalling is anders, het verschilt per persoon wanneer je weer helemaal klaar bent om volop te sporten. Luister vooral goed naar je lichaam en bouw het rustig op.

MamaFit

Bij Fysiotherapie Muda bieden we speciale MamaFit lessen aan om je na de bevalling weer fit en soepel te voelen. Wil je op een veilige manier onder begeleiding trainen? Meer energie ervaren en je lichaam onder controle krijgen? Dan zijn onze MamaFit lessen echt iets voor jou.

In een groep met pas bevallen vrouwen train je gericht op het herstel na jouw bevalling. Of je nu wel of niet sportief bent, we bieden begeleiding aan op jouw niveau binnen een groep vrouwen met dezelfde ervaring.

Bij de MamaFit lessen kun je in- en uitstromen wanneer jij wilt. De meeste dames trainen tussen de 2 en 4 maanden bij ons. Bij mooi weer trainen we lekker buiten en bij minder weer is er de mogelijkheid om binnen te trainen. Het accent ligt op het opbouwen van conditie en het optimaliseren van coördinatie en kracht specifiek in je buik, rug- en bekkenbodemspieren. Alles is low-impact en speciaal gericht op het lichaam na de bevalling. Met MamaFit bereid je jouw lichaam erop voor om weer je eigen sportroutine op te pakken.

Waarom MamaFit?

♥ Snel weer fit na de bevalling
♥ Een ontspannen moment voor jezelf
♥ Samen met pas bevallen vrouwen trainen
♥ Ervaring kunnen uitwisselen als moeder
♥ Bekkenbodemspieren optimaal laten functioneren
♥ Verantwoord buik- en bekkenbodemspieren trainen
♥ Snelle signalering door docent bij blijvende klachten
♥ Goede voorbereiding op je eigen sport

Fysiotherapie Muda

Ben jij pas bevallen en wil je weer fit worden en onder begeleiding beginnen met sporten? Schrijf je in voor MamaFit bij fysiotherapie Muda. De trainingen wordt gegeven door een deskundige fysiotherapeut met extra scholing binnen het ZwangerFit® concept. Steeds meer zorgverzekeraars vergoeden dit soort programma’s, kijk hiervoor je aanvullende verzekering na.

Bekijk de tijden en kosten

Schrijf je hier in voor MamaFit®

Geef je gegevens door en wij nemen contact met je op! of bel naar: 0226 797940

*Dit formulier slaat je gegevens op zodat we contact met je op kunnen nemen. We zullen deze gegevens nooit delen met derden. Bekijk onze privacyverklaring om meer te lezen over de manier waarop we je gegevens opslaan.